Sales prestaties verbeteren met
de Psychologie van Verkopen

Merk je dat de verkoopresultaten van je sales professionals achterblijven en de targets niet worden gehaald? Met de training de Psychologie van Verkopen ontwikkelt je medewerker een ijzersterke verkoopstrategie waarmee deze het maximale uit ieder klantcontact weet te halen.

Module 1

  • Totaal: 8 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek

€ 1.895,- Investering

Module 2

  • Totaal: 10 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Afsluitattitude plus nabespreking
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek
  • Werken met OGSM model
  • 1- meting Commercieel inzicht

€ 2.395,- Investering

Module 3

  • Totaal: 12 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Afsluitattitude assessment
  • Nabespreking afsluitattitude assessment met technieken
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek
  • Werken met OGSM model
  • 1- meting Commercieel inzicht
  • Nabespreking resultaten
  • Eindgesprek ontwikkeling

€ 3.395,- Investering

testomonials

"Ik heb Cees ervaren als een expert op het gebied van psychologie en sales methodieken. Door deze ijzersterke combinatie weet hij een zeer goede bijdrage te leveren aan inzicht en verbetering van cruciale sales vaardigheden zonder oog te verliezen van de wensen van het individu. Cees creëert een open omgeving waarbij elke professional een sterker (persoonlijk) fundament kan realiseren voor de toekomst. Een voorwaarde voor succes."

Jean Paul Nelemans

 Exact Software (nu werkzaam bij SalesForce)

schuine-lijn-roze

Waarom de Psychologie van Verkopen?

De Psychologie van Verkopen is veel meer dan een ‘gewone’ training om de verkooptechnieken van sales professionals te verbeteren. Verkopen is een vak en dat vraagt om een grondige én respectvolle benadering, ver voorbij het denken op de korte termijn met een hyperfocus op leads.

Deze 1-op-1 training, bestaande uit zowel online onderdelen als persoonlijke begeleiding van organisatiepsycholoog Cees Braber, is een individueel ontwikkelingstraject waarbij de professional aan de slag gaat met het ontwikkelen van een ijzersterke verkoopstrategie. De sales professional leert de échte waarde van verkopen en hoe je op een leuke maar vooral slimme manier tot kwalitatief goede deals komt. 

Tijdens de training:
Ontwikkelt de sales professional een ijzersterke verkoopstrategie
Leert de professional over de psychologie achter beïnvloeding en overtuiging
Leert de professional om een verkoopgesprek specifiek toe te spitsen op de pijn van de klant
Leert de sales professional kansrijke deals te sluiten
man bezig met verkoop binnendienst
schuine-lijn-roze

Bij de Psychologie van Verkopen zoomen we in op:

Het in kaart brengen én uitlichten van talenten en vaardigheden

We beginnen het traject met een uitgebreide vragenlijst/assessment waarmee de professional inzicht krijgt in de sterke punten met betrekking tot sales, en waar nog ruimte is voor ontwikkeling. Vervolgens gaan we aan de slag met een door Cees Braber op maat gemaakt programma om het maximale uit het traject te halen.

Het ontwikkelen van een eigen, onderscheidende verkoopstrategie

Binnen het verkoopvak kijken we vaak naar winst op de korte termijn. Door enkel te focussen op het binnenhalen van de ‘lead’ of ‘deal’ is er te weinig oog voor waar het echt om gaat, namelijk opbouwen van duurzame (klant)relaties. Tijdens deze training ontwikkelt de professional een gedegen verkoopstrategie gericht op de lange termijn die wél werkt. Hierdoor keert het enthousiasme voor het salesvak terug bij je medewerker, wat je terug gaat zien in de resultaten. 

Inzicht verkrijgen in de psychologie achter beïnvloeden en overtuigen 

Als verkoper is het misschien wel de voornaamste taak om ervoor te zorgen dat het verhaal of boodschap écht binnenkomt bij de klant. Hoe zorg je ervoor dat je klant ervan overtuigd raakt om jouw product of dienst af te nemen? Tijdens de training krijgt de professional een wetenschappelijk inkijkje in de psychologie van beïnvloeden en overtuigen en leert deze hoe hij die kennis kan verwerken in de eigen verkoopstrategie. 

Kansrijke deals te herkennen én te sluiten

Uiteindelijk gaat een verkoopgesprek om het sluiten van de felbegeerde deal. Maar hoe kom je daar? En wanneer is het juiste moment om te onderhandelen, een goede kansberekening te maken en een voorstel te doen? Nadat we de verkoopstrategie hebben bepaald en de psychologie van beïnvloeden en overtuigen meester zijn, gaan we aan de slag met het herkennen én sluiten van kansrijke deals. 

Beautiful smiling teleoperator with headset on
schuine-lijn-roze

Wat levert de Psychologie van Verkopen op?

Na het volgen van De Psychologie van Verkopen heeft de professional een concreet plan in handen om een tevreden én succesvolle verkoper te worden. Met een zwak voor het verkoopvak, aandacht voor de behoefte van de klant en met oog voor de bedrijfsresultaten. Het traject wordt afgesloten met een assessment waardoor de groei die de professional heeft doorgemaakt zichtbaar wordt. Op verzoek kunnen deze resultaten worden gedeeld met jou als leidinggevende zodat jullie samen tot een plan van aanpak kunnen komen. 

schuine-lijn-roze

De training de Psychologie van Verkopen 

dGun jij je sales professionals de verdieping die nodig is om het maximale uit ieder klantcontact te halen? Waardoor je als organisatie profiteert van betere bedrijfsresultaten? De 1-op-1 training de Psychologie van Verkopen is een gedegen training waarbij de sales professional op een duurzame wijze het enthousiasme én het succes van het verkoop vak ervaart. 

De Psychologie van Verkopen kent drie verschillende modules. Kijk welke het beste past bij jouw specifieke situatie of wens. Wil je een individuele professional of het hele salesteam laten trainen? Neem gerust contact op met Cees Braber voor meer informatie. 

testomonials

Het was heel bijzonder en leerzaam om met Cees te werken.

Michael Petit

Markteffect

Na het volgen van de training heeft de sales professional een concreet plan op één A4 in handen (OGSM methode) om direct betere resultaten te behalen. Met plezier in het verkoopvak, oog voor de behoefte van de klant en lijn lijn met de doelen binnen de organisatie.

Module 1

  • Totaal: 8 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek

€ 1.895,- Investering

Module 2

  • Totaal: 10 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Afsluitattitude plus nabespreking
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek
  • Werken met OGSM model
  • 1- meting Commercieel inzicht

€ 2.395,- Investering

Module 3

  • Totaal: 12 uur
  • Intake
  • 0-meting Commercieel inzicht
  • Afsluitattitude assessment
  • Nabespreking afsluitattitude assessment met technieken
  • Bespreking resultaten Commercieel inzicht
  • Challenge methode argumenteren
  • Deal assessment
  • Impact model doelen
  • Indruk maken in gesprekken
  • Post kwalificatie van gesprekken
  • Pre kwalificatie van gesprekken
  • Syllabus
  • Verkoopmethodiek
  • Werken met OGSM model
  • 1- meting Commercieel inzicht
  • Nabespreking resultaten
  • Eindgesprek ontwikkeling

€ 3.395,- Investering